وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی ندا نجفی

اصفهان و خمینی شهر خیابان بوعلی ساختمان حکمت واحد 10 تلفن 09132180811

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی ندا نجفی

اصفهان و خمینی شهر خیابان بوعلی ساختمان حکمت واحد 10 تلفن 09132180811

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی  ندا نجفی

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه حقوقی نسیم راهگشای قانون
وکیل پایه یک دادگستری سرکار خانم ندا نجفی:
...مشاوره همیشه به سود شماست...

همیشه به یاد داشته باشید که:

1. اقدام خود سرانه در مسائل حقوقی در برخی موارد

خساراتی به بار می آورد که

جبران ناپذیر است.

2.مسائل مشابه حقوقی الزاما راه حلهای مشابهی ندارند.

وکالت در کلیه امور کیفری مانند:امور مفاسد اجتماعی مفاسد اقتصادی جرائم محیط زیست پزشکی ودارویی جرائم اطفال
به ویژه مواد مخدر و.......

وکالت در کلیه امور حقوقی و مدنی مانند:خانواده و حضانت و طلاق خلع ید سرقفلی تنظیم عقود و قراردادها
سرپرستی داوری خانواده مطالبه وجه بصورت حقوقی(چک"سفته"حوالجات"برگه انبارداری و..)

وکالت و داوری در کلیه امور تجارتی شرکتها -امور بیمه بانکی-مالیات-گمرکی و مشاوره بین الملل

و شرکت در مراجع قضایی(دادگاه انقلاب-نیروهای مسلح-دادگاه حقوقی-دادسرا-دیوان عدالت اداری-دادگاه جزایی)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

وکالت یکی از مشاغلی است که با زندگی مردم از دیرباز تا کنون عجین شده و شاید کمتر کسی باشد که در طول عمر خود یک بار هم با وکیل و یا مشاوره حقوقی سر و کار نداشته باشد. در این مقاله، با وکیل، دفتر وکالت، موسسه حقوقی و نحوه پذیرش وکالت آشنا خواهید شد.

وکیل

همانند هر کار و شغل دیگری، وکالت و حقوق نیز دارای دانش‌آموختگان و متخصصانی است که با علم و هنر خود به عموم مردم خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. به فردی که دارای حداقل مدرک لیسانس حقوق و یا معادل حوزوی آن باشد و نیز در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و یا آزمون مرکز مشاوران قوه قضاییه پذیرفته و پروانه دریافت کرده باشد، وکیل گفته می‌شود. تمامی وکلا در ابتدای دوره وکالت می‌بایست دوره‌ای دو ساله را در مراکز مختلف قضایی سپری کنند که در این دوره به آن ها وکیل کارآموز و یا وکیل پایه دو دادگستری گفته می‌شود. با اتمام دوره دو ساله و گذراندن آزمون اختبار، وکیل پایه دادگستری محسوب خواهند شد.

موسسه حقوقی

موسسه حقوقی، محل و مکانی است که در آن گروهی وکیل و یا مشاور حقوقی با همکاری یکدیگر خدمات مختلف حقوقی ارائه می‌کنند. موسسه حقوقی از جمله موسسات غیر تجاری محسوب می‌شود که با دو نفر سهامدار قابلیت ثبت آن وجود دارد. البته در حال حاضر، طبق قانون حداقل یکی از سهامداران می‌بایست وکیل باشد.

موسسه حقوقی به دلیل داشتن شخصیت حقوقی نسبت به یک دفتر وکالت از امکانات بیشتری برخوردار است که یکی از مهمترین این مزایا، امکان تبلیغ موثر و هدفمند است. علاوه بر این، در یک موسسه حقوقی امکان جذب وکیل در هر کدام گروه از دعاوی حقوقی نظیر دعاوی خانواده، دعاوی مالی، دعاوی ملکی، دعاوی کیفری، دعاوی ثبتی و دعاوی شرکت‌ها وجود دارد که از این حیث یک موسسه حقوقی گستره متنوع‌تری از خدمات حقوقی را نسبت به یک دفتر وکالت با یک یا تعداد معدودی وکیل ارائه می‌دهد.

همچنین در یک موسسه حقوقی به دلیل وجود تعداد زیادی وکیل امکان بررسی گروهی پرونده ها و انتخاب بهترین روش برای رسیدگی و طرح دعوی و یا دفاع بر روی آن پرونده وجود دارد. بنابراین با توجه به مطالب فوق، یک موسسه حقوقی دارای مزیت رقابتی بسیار بیشتری نسبت به یک دفتر وکالت بوده و می‌تواند برای موکلین خدمات بهتری ارائه دهد.

دفتر وکالت

دفتر وکالت، دفتری است که در آن یک وکیل و یا گروهی از وکلا مشغول به کار بوده و خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی، پذیرش وکالت، تنظیم دادخواست و شکوائیه، تنظیم اظهارنامه و لایحه و … را انجام می‌دهد. هر وکیل پایه یک دادگستری مجاز است، در محل و شهری که در پروانه وی درج شده، دفتر وکالت دایر نماید. دفتر وکالت هر کدام از وکلا از طریق سایت کانون وکلای دادگستری محل پروانه قابل جستجو می‌باشد. از مزایای داشتن دفتر وکالت، امکان ملاقات حضوری با وکیل و استفاده از مشاوره حقوقی وی و یا پذیرش وکالت به صورت تخصصی می‌باشد.

 

از این افراد مشاوره حقوقی رایگان نگیرید؟!

در حال حاضر با توجه به حجم زیاد پرونده های موجود در دادگاه ها، دادسراها، شوراهای حل اختلاف و … و نیز تعداد زیاد فارغ التحصیلان رشته حقوق و آزمون وکالت و گستردگی موضوعات و مسائل حقوقی، بازار خدمات حقوقی نظیر مشاوره حقوقی و قبول وکالت در دعاوی مختلف بسیار داغ است. علاوه بر این، به دلیل رقابتی بودن فضای ذکر شده بسیاری از موسسات حقوقی و دفاتر وکالت اقدام به انجام مشاوره حقوقی رایگان می‌نمایند. اما باید توجه داشت که امر مشاوره حقوقی یک کار به شدت تخصصی است و هر فردی به صرف داشتن مدرک حقوقی صلاحیت ارائه مشاوره را ندارد. حتی در برخی موارد دیده می‌شود که افرادی که از دانش حقوقی برخوردار نیستند با ارائه مشاوره غلط موجب تضییع حق افراد و ایجاد مشکلات عدیده برای افراد می‌شوند.

ویژگی های مشاور و یا بهترین وکیل در امر مشاوره

مشاوره حقوقی همانند هر کار دیگری یک امر تخصصی است. گستردگی موضوعات حقوقی به حدی است که شاید یک وکیل و یا مشاور حقوقی نتواند در تمامی زمینه ها اقدام به ارائه مشاوره حقوقی نماید. همچنین بسیاری از افراد صرفا به دانش تئوری خود اکتفا کرده و بدون اطلاع از رویه قضایی و نحوه طرح دعوی و رسیدگی به پرونده مشاوره می‌دهند که این امر نیز بسیار غلط بوده و موجب ایجاد خسارات عدیده به موکل می‌گردد. در نتیجه صرف وجود مشاوره حقوقی رایگان، نمی‌تواند دلیلی بر صحت گفته های فرد مشاوره دهنده باشد.

بنابراین مشاور حقوقی یا وکیل خوب کسی است که:

  • در موضوعی که قصد انجام مشاوره حقوقی دارد، تسلط و دانش کافی به لحاظ تئوری داشته باشد.
  • از روند قضایی، نحوه طرح دعوی و مراحل رسیدگی، رای های وحدت رویه و … اطلاع کافی داشته باشد.
  • با دلسوزی کامل و تیز بینی گفته های موکل را شنیده و براساس مصلحت موکل به وی مشاوره بدهد.
  • در امر مشاوره حقوقی کمترین توجه را به بعد مالی و کسب درآمد داشته باشد.

بهترین مشاوره حقوقی رایگان

بهترین مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی است که در آن بدون توجه به مبلغ خواسته، وضعیت مالی فرد مشاوره گیرنده و نیز منفعت مالی، اطلاعات لازم جهت آگاهی بخشی حقوقی به وی داده شود. مشاوره حقوقی رایگان سرآغازی برای کسب اطلاعات لازم برای شروع یک پروسه فرایند طولانی است. مشاوره حقوقی رایگان را نباید به هیچ عنوان دست کم گرفت. چرا که اولین جلسه مشاوره حقوقی، فرد را در مسیری می‌نهد که اگر درست نباشد، ممکن است فرد به بیراهه‌های خطرناکی راه پیدا کند که بازگشت از آن سخت یا غیر ممکن شود. بنابراین، بهترین مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره ای است که:

  • بدون درنظر گرفتن نوع و دشواری پرونده و همچنین منفعت مالی مشاوره حقوقی داده شود.
  • فرد مشاوره دهنده توانایی پاسخگویی به سوالات موکل را داشته باشد.
  • زمان مناسبی را به مشاوره حقوقی رایگان اختصاص دهد.
  • به دور از هر گونه غرض ورزی و دادن وعده و وعید مشاوره انجام شود.
  • راهکارهای درست و منطقی با درنظر گرفتن نوع، سطح دشواری و در نظر گرفتن زمان و هزینه داده شود.
 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی